Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2009

Xoro HSD 8410

Προσωρινό comeback με άλλο ένα technical review, αφού δεν έχω ακόμα μεταφέρει στον υπολογιστή videos και φωτό από την κάμερα.

Γύρω στα τέλη του περασμένου έτους, το Funai έκαψε τουλάχιστον δύο πυκνωτές ενώ ήταν απλώς stand-by. Το έδωσα μήπως τυχόν κάποιος έχει όρεξη να τους αντικαταστήσει. Μετά από σύντομη έρευνα, κατέληξα πως αυτό από το e-Shop θα μπορούσε να είναι το επόμενο μαραφέτι που θα συνδεθεί με την τηλεόραση. Τα βασικά μου κριτήρια ήταν τα εξής: να παίζει DivX/XviD, να βγάζει HDMI, και αν μπορεί να παίρνει και USB.

Στο τέλος θα παραθέσω συνοπτικά τα υπέρ και τα κατά, πρώτα όμως θα εξιστορήσω λίγο την εμπειρία μου με το 8410.

Η μαλακία ώρες-ώρες δεν δέχεται δισκάκι και το φτύνει αμέσως. Το ξαναβάζεις και το ξαναφτύνει. Δεν έχω βρει τρόπο που σίγουρα να το συνεφέρνει (π.χ. κλείσιμο διακόπτης, άνοιγμα, δοκιμή ξανά κ.τ.λ.) αλλά αναγνωρίζω πια ηχητικά (από μηχανικούς ήχους) πότε θα το δεχτεί και πότε όχι. Δεν το κάνει συχνά, αλλά όταν το πιάνει, του δίνει και καταλαβαίνει. Μπορεί να είναι πρόβλημα της συσκευής μου και όχι του μοντέλου, απλά μια βδομάδα τώρα δεν το έχει κάνει. Αν το ξαναπιάσει, θα το πάω για έλεγχο στο e-shop.

Επίσης, μερικές φορές έδειξε να έφαγε κολλήματα (loading ταινία επ' αόριστον), αλλά συνέρχεται με ανοιγοκλείσιμο από το διακόπτη. Το firmware αναβαθμίζεται, λέει, αλλά δεν βρίσκω πουθενά.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα μέχρι πρότινος, ήταν πως κάποιες ταινίες τις έπαιζε σπασμωδικά, σε τρομερά ενοχλητικό βαθμό (στο σημείο να γκρινιάξει και η Αθανασία που γενικώς δεν έχει τέτοιες ευαισθησίες), ταινίες που το Funai τις έπαιζε μια χαρά. Τελικά εντόπισα το πρόβλημα: αυτές είναι VOP packed, κάτι για το οποίο είχα έτοιμη λύση, μιας και η ενσωμάτωση υποτίτλων γίνεται ημιαυτόματα από script στο Fit-PC, οπότε ο έλεγχος και το ενδεχόμενο unpacking μέσω avidemux2 ήταν απλή υπόθεση. Για τους παραθυρόβιους, το MPEG4 Modifier ίσως είναι πιο προσιτό.

Ακολουθεί η σύνοψη.

Υπέρ:
  • Παίζει γενικώς τα πάντα που δοκίμασα. Καλά, δεν παίζει τα MPEG4 .mov απευθείας από την SD που έχω στη φωτογραφική.
  • Έχει USB και multi-card reader.
  • Το HDMI παίζει καλά (και στο 480/576p και στο 720p upscaling, δεν έχει νόημα να δοκιμάσω το 1080i με την 1366×768 τηλεόρασή μου)
  • Τα ονόματα των αρχείων εμφανίζονται ολόσωστα (αγγλικά, ελληνικά, ρώσικα), απλά μέχρι 15 χαρακτήρες + extension.
  • Οι εξωτερικοί υπότιτλοι φαίνονται σωστά αν είναι Windows 1253 και έχεις επιλέξει να θεωρούνται ελληνικοί. Η δική του γραμματοσειρά είναι σχετικά μικρή, και όχι ιδιαίτερα καλοσχεδιασμένη, αλλά είναι αποδεκτή.
Κατά:
  • Δεν παίζει XSUB υπότιτλους από USB (δηλαδή, υπότιτλους ενσωματωμένους ως stream σε .divx αρχείο), αλλά εμφανίζει εξωτερικά αρχεία (π.χ. .srt) που υπάρχουν στον ίδιο φάκελο με το .avi/.divx για να επιλέξεις.
  • Δεν επιλέγει αυτομάτως ένα .srt με το ίδιο όνομα όπως το .avi/.divx
  • Το optical κομμάτι του ενίοτε μαλακίζεται και φτύνει το δισκάκι που του βάζεις μέχρι να του περάσει ή μέχρι να κάνεις τάμα στον Άι Φανούριο (μεγάλη η χάρη του)
  • Υποτίθεται πως αναβαθμίζεται το firmware, αλλά όσο firmware έχετε βρει εσείς, άλλο τόσο βρήκα κι εγώ.
  • Φθηνή κατασκευή, φθηνιάρικο τηλεχειριστήριο
  • Ταινίες όπου τα frames είναι VOP packed (αλλιώς, με "packed bitstream") τις παίζει με σπασίματα, οπότε χρειάζεται η ταινία πρώτα να περάσει από ένα MPEG4 Modifier ή ένα avidemux2
  • Παρότι αναφέρει ως επιλογή το UTF-8 για αποκωδικοποίηση των υποτίτλων, δεν. (τελεία). Firmware, ρε!
  • Αργεί —περισσότερο από άλλες συσκευές που έχω δει— να διαβάσει το index μιας ταινίας, ειδικά αν είναι από USB storage (που φυσικά δεν μπορεί να είναι NTFS). Κάπου διάβασα πως αν αργεί πολύ να διαβάσει ολόκληρο δίσκο, καλό είναι να χαζοπατάς κάνα κουμπί στο τηλεχειριστήριο για να μη βγει ο screensaver και φάει κόλλημα, αλλά δεν έχω κοτσάρει δίσκο επειδή όλοι πια οι USB δίσκοι μου είναι ή NTFS ή EXT3.
Αυτά με τη συσκευή. Παρά την εικόνα που δίνω, η αίσθησή μου είναι πως για τα λεφτά του, το 8410 είναι σχετικά τίμιο, αρκεί να βρεις τα κουσούρια του. Το μόνο που αξίζει να ελέγξω είναι αυτό με το φτύσιμο δίσκων.

Κατά τα άλλα, σήμερα ήταν η πρώτη μέρα μου ως νοικοκυρά του σπιτιού (η Αθανασία βρήκε δουλειά, μέχρι το Νοέμβριο κατ' αρχήν αλλά βλέπουμε, εγώ όχι ακόμα), που σημαίνει πως αύριο θα δυσκολευτώ λίγο παραπάνω σε σχέση με το επεισόδιο του Γρηγοράκη. Ευελπιστώ πως το μεσημέρι θα τους κοιμήσω γρήγορα, παρότι το πρωί θα πρέπει να (ξανα)πάω στον ΟΑΕΔ για την πρώτη επιταγή. "(ξανα)" επειδή πήγαμε σήμερα με το λεωφορείο παρέα με τον Αλέξανδρο για να φωτοαντιγράψουν κάτι από το βιβλιάριο της Αθανασίας που δεν είχαν φωτοαντιγράψει όταν εγγραφήκαμε για το επίδομα ανεργίας.

Εννοείται πως μόλις σιγουρευτήκαμε πως βρήκε δουλειά η Αθανασία κι εγώ θα ήμουν η τίμια ελληνίδα νοικοκυρά, η πρώτη μου ερώτηση ήταν: «τι να μαγειρέψω αύριο;»

2 σχόλια:

Φλυαρείτε.