Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2006

Μα ποια είναι τα δώδεκα ευαγγέλια;

Ω έγκριτη παγκόσμια¹ κοινότητα του Διαδικτύου, επικαλούμαι την άπλετη σοφία σου να μου απαντήσεις σε αυτή την απλή ερώτηση.

Έγκυρες πηγές μου αποκαλύπτουν ότι τη Μεγάλη Εβδομάδα, ή ίσως κατά τη Μεγάλη Πέμπτη μόνο, αναγιγνώσκονται τα Δώδεκα Ευαγγέλια. Εγώ, ως απλός πληβείος, ανατρέχω στην Καινή Διαθήκη που κάθε Έλλην Χ.Ο. οφείλει να έχει στη βιβλιοθήκη του, και βλέπω τα εξής τέσσερα: του Μάρκου, του Λουκά, του Μαθιού και του Γιάννη. Και κάτι Πράξεις Αποστόλων (καμία σχέση με το ανηψάκι σας τον Αποστόλη που φέτος μαθαίνει πρόσθεση και αφαίρεση). Α, ναι, και την Αποκάλυψη, νομίζω υπό του τελευταίου, αλλά μπορεί και να είναι απλή συνωνυμία.

Η πρώτη μου αντίδραση, ως καταναλωτής και άρα προστατευόμενο είδος, είναι να νιώσω ότι ο εκδοτικός οίκος μού την έπαιξε. Με κορόιδεψε βάζοντας τέσσερα στην τιμή των δώδεκα, και εγώ δυστυχώς στη χώρα που ζω, άντε να βρω το δίκιο μου. Δε ζω και στις ΕΠΑ όπου θα τους τράβαγα μια μηνυσάρα και δε θα ξαναδούλευα ποτέ.

Μετά, ως σκεπτόμενος Ευρωπέος, αναζητώ να βρω τα χαμένα κείμενα. Στην ενδελεχή έρευνά μου ανακαλύπτω ότι τα προαναφερθέντα τέσσερα ευαγγέλια είναι τα κανονικά, δηλαδή αυτά που έχει εγκρίνει η εκκλησία ως μέρος του Κανόνα, τα οποία είναι η επίσημη ιστορία σε τέσσερις εκδοχές με μικροπαραλλαγές μεταξύ τους (τα τρία πρώτα περισσότερο, το τελευταίο είναι άλλου παπά ευαγγέλιο).

Συνεπώς, τι παίζει; Τρέμω στην ιδέα ότι επαναστατικοί πυρήνες έχουν εισβάλει εδώ και αιώνες στο στυλοβάτη του έθνους μας (την ελληνορθόδοξη εκκλησία) και έχουν, κάτω από τη μύτη των ιεραρχών μας, εισάγει στο τελετουργικό (της Μεγάλης Πέμπτης κιόλας!) τουλάχιστον οκτώ (8) ευαγγέλια που δεν είναι εγκεκριμένα! Για αυτό πάμε κατά διαόλου, μήπως;

Από την άλλη, είναι όντως δώδεκα αυτά που διαβάζουν; Ή είναι τα γνωστά τέσσερα σε τρία αποσπάσματα το καθένα (κάτι σε στιλ τηλεοπτικής μίνι-σειράς για να καταλαβαίνουν και οι νεότεροι) και τα έχουν βαφτίσει δώδεκα; Αλλά, αν είναι έτσι, γιατί πιστοί χριστιανοί (ναι, γνωρίζω και τέτοιους) που ακολουθούν το τυπικό ετήσιο πρόγραμμα της τοπικής τους ενορίας πιστεύουν ότι όντως ακούνε δώδεκα ευαγγέλια; Τους ρωτώ, και δεν μπορούν να μου τα κατονομάσουν, ούτε να μου εξηγήσουν γιατί ο απλός κόσμος δεν έχει και τα δώδεκα ευαγγέλια στη βιβλιοθήκη του σπιτιού του. Σκέψεις μου ότι μπορεί να μην πολυπροσέχουν τι ακούνε με την πρέπουσα ευλάβεια κατά τη Νύχτα της Μεγάλης Πέμπτης παραμένουν ακριβώς αυτό².

Επειδή όμως είμαι μάνγκας και ξέρω κάτι παραπάνω, κάνω την απρόσμενη κίνηση προς τον ενάμιση φανατικό αναγνώστη μου, και πασάρω το μπαλάκι σε εσάς με ακρίβεια που θα ζήλευε και ο Κακά.

Ποια είναι λοιπόν τα δώδεκα ευαγγέλια, και γιατί δεν τα ξέρει ο κόσμος (θρησκευόμενοι και μη);

Σας φιλώ με προσμονή.


¹ ελληνόφωνη, για να είμαι πιο ακριβής.
² σκέψεις!

4 σχόλια:

  1. με το ίδιο σκεπτικό μπορείς να αναρρωτηθείς γιατι δεν διαβάζουν τη Μεγάλη Παρασκευή τις Βέδες. Απο ποτε ο αυτοπροσδιορισμός δεν είναι δικαίωμα και απαραίτητο χαρακτηριστικο των θρησκειών? γιατι αυτό είναι παράλογο?

    (ps. τα ευαγγέλια όλα μαζί -ψευδεπίγραφα και απόκρυφα είναι πολλά περισσότερα απο 12)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Την Μ. Πέμπτη, διαβάζουν 12 ευαγγελικές περικοπές από τα 4 "κανονικά" ευαγγέλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. elefantas: πράγματι, τα ευαγγέλια είναι πολλά περισσότερα. Αυτά πραγματεύονται και πολλά γνωστά πρόσφατα και όχι τόσο πρόσφατα βιβλία (βλέπε "εκκρεμή" και "κώδικες" και όχι μόνο). Η απορία μου ήταν ποια είναι τα «δώδεκα ευαγγέλια» (εντός εισαγωγικών, ε;-) και γιατί δεν τα γνωρίζουν οι πιστοί. Είπες Βέδες και μου θύμισες το Buddy Jesus από το Dogma. Να μια καλή ιδέα που θα πάει ανεκμετάλλευτη.

    a.f.marx: αγαπητέ, μετά τιμής και χαράς σας αναγγέλλω ότι μου απαντήσατε στο εύκολο κομμάτι της ερώτησής μου και σας ευχαριστώ. Το άλλο κομμάτι, το δύσκολο (το "γιατί") το έβαλα μόνο και μόνο για να περάσει η ώρα… δε νομίζω ότι είναι εύκολο να απαντηθεί. Eγώ ο ίδιος δύσκολα θα το απαντούσα δια της παρουσίας μου, αφού κι εγώ don't want to belong to any club that will accept me as a member.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Φλυαρείτε.