Πέμπτη, 5 Ιουνίου 2008

Μαϊντανός, 50 λεπτά το ματσάκι

Ίσως η τιμή να είναι αρκετά ετεροχρονισμένη, και ο μαϊντανός να τιμάται περισσότερο πια.

Το σίγουρο είναι πως κανείς δεν πρόκειται να με πει μαϊντανό επειδή βγαίνω να πω την άποψή μου στο blog μου. Τελικά, ίσως αυτή να είναι η πραγματική μαγκιά του blog: κανείς δεν χρειάζεται να σε ρωτήσει για να μιλήσεις.

Περί γάμων ομοφύλων, λοιπόν, (υποκριτικά «όχι ομοφυλοφίλων»): ας παντρεύονται. Ας έχουν τα ίδια δικαιώματα στο γάμο όπως οι υπόλοιποι. Δεν είμαι ο πιο προχώ άνθρωπος που ξέρετε, αλλά πιστεύω πως σέβομαι το δικαίωμα του άλλου να ζήσει τη ζωή του όπως θέλει.

Έχω αντίρρηση, όμως, και βάσιμη, στο να αναθρέψουν παιδιά ομόφυλοι σύζυγοι. Όταν πήγα πρώτη δημοτικού, η μητέρα μου δεν είχε ξαναπαντρευτεί ακόμα (οι γονείς μου είχαν χωρίσει από όταν ήμουν 2½ ετών), και θυμάμαι πώς ένιωθα που δεν υπαγόμουν κι εγώ σε μια κανονική πυρηνική οικογένεια, όπως την παρουσίαζε το αλφαβητάρι και όπως είχαν οι περισσότεροι από τους συμμαθητάς μου. Θα μου πεις: μόνο αυτό είναι το πρόβλημα; Η σύγκριση με τους άλλους;

Τα παιδιά που θα μεγαλώσουν με ομόφυλους γονείς, θα έχουν πρόβλημα από τα άλλα παιδιά, και θα έχουν για αρκετές γενιές ακόμα (δεν ρισκάρω να προβλέψω αριθμό γενεών). Γιατί να τα υποβάλει κανείς σε τέτοια δοκιμασία; Υπέρ της απόψεώς μου είναι και ο διαχωρισμός γάμου και οικογένειας από το σύνταγμα και τους νόμους, τον οποίο διαχωρισμό χρησιμοποιούν και ως επιχείρημα οι υποστηρικτές του γάμου ομοφύλων.

Φαίνομαι να το περνάω πολύ ρηχά το θέμα, αλλά τι στο διάλο, για πάρτη μου γράφω. Αν με στριμώξει κανείς, μπορώ να επεκταθώ. Για την ώρα, σταματάω εδώ.

19 σχόλια:

  1. συμφωνώ μαζί σου τζο, και θέλω να προσθέσω το εξής:
    ίσως να μην έχει σημασία το ποιόν παντρεύεται ο καθένας αλλά το πόσες επιπλοκές θα έχει αυτό και πόσος κόσμος θα πληγωθεί από τις επιλογές του.
    το ίδιο πιστεύω και για το σεξ πριν το γάμο και για τη μοιχεία
    το να είναι εκατό άνθρωποι δυστυχισμένοι για την -αυλα ενός παρτάκια είναι για μένα λάθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω πως το συνοψίζεις καλά, αυτό είναι (ή θα έπρεπε να είναι) το βασικό κριτήριο των επιλογών μας: να περνάμε καλά, τουλάχιστον χωρίς να πληγώνουμε τους άλλους, κι ακόμα καλύτερα να περνάνε και αυτοί καλά.
    Αν και έχω αντίρρηση (ή, έστω, πρόβλημα αντίληψης) για το πώς ακριβώς συσχετίζεται το σεξ πριν από το γάμο με τη δυστυχία πολλών. Άλλο θέμα όμως αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ανεππιθυμητες εγκυμοσυνες, οικογενειακες προστριβες κοινωνικη πιεση....αυτα τα πραγματα υπaρχουν ακομα εν ετει 2008 (αν και σαφως πιο περιορισμενες)
    πολλες φορες το σεξ πριν το γαμο οδηγει και σε καυγαδες πριν το γαμο
    απλα το ανεφερα γιατι καποιοι το βλεπουν ακομα σαν αμαρτημα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λοιπόν , θυμάμαι όταν πρωτοείδα το γλυκύτατο "Love, actually" έμεινα μαλάκας με την εξής σκηνή . Είμαστε στο σημείο που λίγο μετά το θάνατο της μάνας του μικτού , ο πατριός του πιτσιρικά κάθεται με τον πιτσιρικά σε ένα παγκακι και ο μικρός του εξομολογείται ότι έχει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα :

    --
    -I know I should be thinking about Mum and I am but I'm in love.
    I was before she died and there's nothing I can do about it.
    - Aren't you a bit young to be in love? - No.
    -Ah, well. OK, well...
    I'm a little relieved.
    - Why? - Because I...
    thought it'd be something worse.
    -Worse than the total agony of being in love?
    Er...
    Yeah, course you did, you saucy minx.
    So, let's go. We can definitely crack this.
    Remember, I was a kid once, too.
    So, come on, it's someone at school. Right?
    - Yeah. - Uh-huh. Good, good.
    And what does she, he, feel about you?
    SHE doesn't even know my name.
    And even if she did, she'd despise me.
    She's the coolest girl in school.
    --

    Το σημείο ήταν τόσο subtle και άσχετο με την υπόλοιπη ταινία που δεν θα μπω στον κόπο να το βάλω σε μπολντ. Εξάλλου ούτε η ταινία το έβαλε σε μπολντ. Συζητηθηκε έτσι casually και πέρασε.

    Νομίζω η αποδοχή των gay θα έρθει γρηγορότερα. Σε μια-δυο γενιες το πολύ.

    Ενδιαφέρον επίσης είναι ότι η συντηρητική σου -ας πούμε- θέση , προσέλκυσε ήδη τον ανωτέρω συντηρητικό σχολιασμό (αναφέρομαι στο σχόλιο για το σεξ πριν το γάμο)

    Εγώ λέω ότι η κοινωνία μας χρειάζεται σοκ και όχι χαϊδεμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. το να μην κανεις σεξ πριν το γαμο οταν κανεις δεν παντρευεται πριν τα τριαντα ειναι ανεφικτο

    απλα καποιοι διαφωνουν και μας κανουν τη ζωη δυσκολη αν τυχει να βρισκονται στο κοντινο μας περιβαλλον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. κι αλλο σοκ?
    καθε μερα τραβαμε κι απο 1000000 σοκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τη θυμάμαι τη σκηνή, μιας κι εμένα μου άρεσε πολύ η συγκεκριμένη ταινία. (το of course you did, you saucy minx, φαντάζομαι είναι copy-paste εκ παραδρομής, μιας και ήταν ατάκα του πρωθυπουργού προς το πορτρέτο της Θάτσερ. Το λέω για όποιον διαβάζει και δεν έχει δει την ταινία).
    Η αλήθεια είναι πως το πέρασα κι εγώ λίγο στο ντούκου, αν και η όποια έμφαση υπήρχε στο she, απ' ό,τι θυμάμαι.
    Ο Ρίτσαρντ Κούρτης (!-) είναι φίλος μας από τον καιρό που (μόνο) έγραφε σενάρια για τη Μαύρη Οχιά. Χωρίς να ξέρω (επειδή μάλλον προβάλλω τις δικές μου απόψεις), θεωρώ πως η συγκεκριμένη ατάκα ήταν μια ελαφριά σπόντα, δια στόματος του μικρού και γλυκύτατου Σαμ, για το ότι το παρακάνουμε με την πολιτική ορθότητα.
    Ευελπιστώ πως θα ζήσουμε αρκετά για να δούμε την εξέλιξη των ηθών, την αποίκιση του Άρη αλλά κυρίως το μεγάλωμα των δικών μας παιδιών…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. athynella speaking
    οι ομο παντα μεγαλωναν τα παιδια μας
    ολοι οι μεγαλοι λογοτεχνες που μας "ανεθρεψαν" ηταν gay

    ενα σωρο επιστημονες, πολιτικοι και ανθρωποι που αλλαξαν τον κοσμο ηταν gay

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. (Ξαναγράφω το σχόλιο, επειδή το έγραφα σε δόσεις, και τελικά είχα κάνει αρκετά λάθη).

    Αθηνά, συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία πρότασή σου. Παράλληλα, διαφωνώ πως όλοι οι μεγάλοι λογοτέχνες ήταν gay, και πως πάντα οι όμο μεγάλωναν τα παιδιά μας.

    Γενικά, άλλο μεγάλωμα κάνει ο γονέας, άλλο ο συγγραφέας. Φαντάσου ένα παιδί που φωνάζει στα άλλα «η μαμά του Άκη είναι άντρας! αδερφή!» ή κάτι αντίστοιχο, και όλα μαζί γελάνε. Από την άλλη, φαντάσου ένα παιδί που φωνάζει στα άλλα «στο σπίτι του Άκη έχουν ποίηση του Καβάφη στη βιβλιοθήκη!» …Και τι έγινε;

    Ακόμα κι αν επηρεάζουν και οι δύο τα παιδιά, είναι τόσο διαφορετικοί οι ρόλοι του συγγραφέα / καλλιτέχνη και του γονιού…

    Σου τα λέω αυτά, για να δώσω σαφή παραδείγματα του τι εννοούσα με όσα έγραφα στο άρθρο. Χοντρικά είναι σωστά αυτά που λες, όμως δεν μιλούσα για προστασία των παιδιών από την ομοφυλοφιλία, αλλά για προστασία των παιδιών από το βάρος της διαφορετικότητας που δεν έχουν επιλέξει τα ίδια. Για να πω ένα τραβηγμένο παράδειγμα αλλά όχι εντελώς άσχετο, το body piercing ενός έφηβου είναι δικαίωμά του. Αν όμως ο γονιός κάνει body piercing στο παιδί του χωρίς καν να το ρωτήσει αν εκείνο θέλει, είναι βία, καταπίεση και βασανιστήριο.

    Ο azrael είναι πιο αισιόδοξος από εμένα για την μελλοντική μας ηθική πρόοδο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. η διαφορετικοτητα φερει και το ρισκο της μη αποδοχης και αυτο ισχυει για όλους, gay h oxi

    επισης το φυσιολογικο συνπεριλαμβανει μια ευρεια γκαμα συμπεριφορων ωστε να περικλειει καθε ανθρωπινη δραση

    υπαρχει ομως και ενα πραγμα που λεγεται συνεπεια των οσων κανει ο καθενας μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. και συνεχιζω
    αν εχω μεγαλη μυτη τοτε οι συμμαθητες μου θα το σχολιασουν
    αν εχω μεγαλα βυζια το ιδιο
    αν εχω και 5-6
    αγαπητικους τοτε θα με πουνε ενα σωρο πραγματα
    ειναι δικαιωμα μαυ να το επιλεξω αλλα οι συνεπειες ειναι αυτες και ως τωρα παρα την προοδο και την ανεκτικοτητα της κοινωνιας οι αντρες γαμανε και την πληρωνουν οι γυναικες και οι ομο
    αυτο δεν εχει αλλαξει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ok το παρακανα
    το φεμινιστικο μου παλι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. «το φεμινιστικο μου παλι»

    «Πάλι»; Δεν ξέρουμε καν ποια είσαι. Μπορεί όλες οι εκφάνσεις του ανώνυμου να είναι η Athynella, μπορεί και όχι. Αλλά δεν με απασχολεί παραπέρα αυτό.

    Στον αγώνα σου να υποστηρίξεις την διαφορετικότητα, παραβλέπεις βασικές γνώσεις ψυχολογίας· δεν μιλάω για ψυχολογία που σπουδάζει κανείς, μιλάω για τη γνώση που οποιοσδήποτε αποκτά απλά παρατηρώντας τι γίνεται γύρω του.

    Για τη μύτη σου, μπορείς να κατηγορήσεις τους γονείς σου αν θέλεις, αλλά δεν ευθύνονται ούτε εκείνοι για τα γονίδιά τους, και δεν θέλει πολλή σκέψη για να καταλήξεις μόνος σου σε αυτό το συμπέρασμα. Για τα μεγάλα βυζιά, το ίδιο.

    Τα υπόλοιπα είναι δικές σου/μου επιλογές, και μαγκιά σου να ζήσεις/ω με τις συνέπειες των αποφάσεών σου/μου.

    Επειδή όμως προφανώς δεν μπορώ να περάσω το μήνυμα σωστά, μήπως να περιμένουμε δυο-τρεις δεκαετίες και να ξαναπιάσουμε το θέμα τότε; Διότι τότε θα φανούν αυτά που λέω· διαμαρτύρομαι για το τι συνέπειες θα έχει η ανατροφή παιδιών από ομόφυλα ζευγάρια, στα ίδια τα παιδιά. Αν η κοινωνία θα έχει κάνει τεράστια βήματα έως τότε —ακόμα πιο αισιόδοξα από όσο θέλει να ελπίζει ο azrael, και όχι μόνο εκείνος— τότε θα έχω άδικο με τη βούλα. Αλλά μη βάλετε στοίχημα μαζί μου. Έχω την ιστορία αιώνων να γέρνει προς το μέρος μου. Η τεχνολογική μας εξέλιξη γενικά είναι ανοδική, η ηθική μας όχι· η ηθική / κοινωνική μας εξέλιξη ακολουθάει πορεία μύγας ζαλισμένης από τη ζέστη. Πού είναι τα παιδιά των λουλουδιών και το flower power; Τα τσάκισε μήπως το AIDS; Πού είναι τα όργια της αρχαίας Ρώμης; Πότε παρενεβλήθη η Βικτοριανή περίοδος και γιατί οπισθοδρομήσαμε; Και ούτω καθεξής.

    Και υστερογραφικά, ο χειρότερος εχθρός του φεμινιστικού κινήματος δεν είναι οι άνδρες, αλλά οι γυναίκες που προτιμούν το στάτους κβο επειδή έχουν «εν κρυπτώ» το πάνω χέρι¹. Και, παρότι θα ακουστώ πιο επιθετικός από όσο το εννοώ, έχω γνωρίσει μερικές φανατικές φεμινίστριες, που ναι μεν αρνούνταν να πληρώνω πάντα εγώ και υπερασπίζονταν θερμά σε συζητήσεις την ισότητα των δύο φύλων, όμως γουργούριζαν ευτυχισμένα όταν ως αβρότητα τους άνοιγα την πόρτα ή τους τράβαγα την καρέκλα για να κάτσουν.²

    Γυναίκες που ξηγιούνται ντόμπρα και στα ίσα, σύμφωνα με το νόμο των πιθανοτήτων θα δυστυχήσουν, αφού οι περισσότεροι άνδρες έχουν εναρμονίσει την συμπεριφορά τους με το «άλλο» είδος γυναικών (πρώτες πρώτες οι μανάδες τους), αυτές που έχουν σύνδρομα πριγκήπισσας, που δεν σου λένε τι θέλουν, σου λένε μόνο τι δεν θέλουν, και που καθοδηγούν τους γύρω τους δια της πρόκλησης ενοχών.

    Ορίστε, το παράκανα κι εγώ με το φαλλοκρατικό μου (φαλλοκράτης: ο μαλάκας στην καθαρεύουσα). Ελπίζω να νιώθεις καλύτερα τώρα ;)

    ¹ ψιλοχιουμοριστικά: “but in the town, it was well known: when they got home at night, their fat and psychopathic wives would thrash them within inches of their lives.”

    ² η αβρότητα προς το ωραίο φύλο είναι μια καλοσχεδιασμένη παγίδα των πάλαι ποτε κυρίαρχων ανδρών, αντάλλαγμα για τη μη αυτοδιάθεση των γυναικών. Σημειωτέον, η αυτοδιάθεση ήταν το αντικείμενο του φεμινιστικού αγώνα. Ισότητα ποτέ δεν υπήρξε, ποτέ δεν θα υπάρξει. Το ποιος είναι από πάνω, ο άνδρας ή η γυναίκα, είναι πάντα κατά περίπτωση (ποιος, πού, πότε, τι, γιατί).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. " Πού είναι τα παιδιά των λουλουδιών και το flower power; Τα τσάκισε μήπως το AIDS; Πού είναι τα όργια της αρχαίας Ρώμης; Πότε παρενεβλήθη η Βικτοριανή περίοδος και γιατί οπισθοδρομήσαμε; Και ούτω καθεξής."

    Καλά έλεγε Ο Lytton ότι "The pen is mightier than the sword" . Ωραία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γυναίκα tzotzioy εδώ!. Θέλω να πω πως πριν την εγχείρηση αλλαγής φύλλου που έκανα ζούσα τον έρωτά μου ανενόχλητος με τον σύντροφό μου. Όμως η κατακραυγή της κοινωνίας με οδήγησε στο γεγονός να γίνω μία ψηλή, καλογυμνασμένη καλονή γεγονός που οδήγησε στον γάμο μου με τον tzotzioy. Και τα κατάφερα...(μέχρι και παιδιά έκανα)

    Την ταυτότητά μου σας Θανάσης δεν την έχασα ποτέ. Το καταλαβαίνει και ο tzotzioy γιατί υπάρχουν μέρες που βλέπει το μουστάκι μου να μεγαλώνει απειλητικά. Φτάνει στο σημείο να μου πει: "Βγάλτο πια, δε φτάνει που με αγκιλώνει - μοιάζεις και με τον πατέρα σου τώρα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Α, ο Λύτων ήτο ο ειπών το «η γλώττα οστά ουκ έχει τε και οστά θραύει»;-)
    Θανάση, μη με εκθέτεις έτσι μπροστά σε ξένους. Έχω φτιάξει μια δικτυακή περσόνα άντρακλα με κούτελο καθαρό και μία πούτσα να!, δεν μπορείς εσύ να τα καταστρέφεις όλα με μια σου κίνηση. Πίσω στην κουζίνα σου, λοιπόν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΤΖΩΤΖΙΟΥ είναι καιρός να καταλάβεις ποιος είναι ο άντρας στη σχέση μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τι λέγαμε για το ποιος έχει το πάνω χέρι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Φλυαρείτε.