Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2008

ext2fs και swapfs

Είμαι ένας πολύ χαρούμενος geek (οι άσχετοι με τα τεχνικά προσπεράστε).

Χτες το πρωί βγήκε η νέα έκδοση ενός driver που χρησιμοποιώ εδώ και αρκετό καιρό (υποστήριξη του ext2 file system κάτω από τα windows) η οποία επιτέλους υποστηρίζει και UTF-8 κωδικοποίηση των ονομάτων αρχείων (πριν, περιοριζόμουν σε ό,τι έχει η κωδικοσελίδα των windows). Είμαι πολύ ευχαριστημένος από την συμπεριφορά του driver, και τώρα που είδα σωστά και τα ελληνικά που έχω γράψει από το Ubuntu, ανάσανα.

Από την άλλη, με ενοχλούσε που είχα linux swap partition στο φορητό που πήγαινε χαμένη όταν μπούταρα τα εξπί (έστω κι αν είχα το swapfile των windows σε ένα ext2 partition που είχα για κοινή χρήση μεταξύ linux και windows). Μια αναζήτηση που παλαιότερα δεν είχε αποδώσει, σήμερα απέδωσε: swapfs (είναι λίγο πιο κάτω στη σελίδα).

Βάζεις το swapfs.sys στο system32\drivers, πειράζεις ένα setting στη registry για να του πεις πού θα βρει swap partition, και αυτό είναι. Δεν το δοκίμασα ακόμα, οπότε αν ξαναμάθετε νέα μου, θα έχει δουλέψει!

Α, ναι: έχω βάλει και νέα videos στο youtube. Το δεξί λινκ προς χρήσιν σας.

ΥΓ μιας και άσχετοι μπαίνουν στο blog μου (για κάποιο λόγο που δεν γνωρίζω ακόμα), να προσθέσω δύο παρατηρήσεις:

‣ /dev/sda7 είχα στο swap. Στα windows, έπρεπε να βάλω \Device\Harddisk0\Partition6 . Να υποθέσω το προφανές: τα partitions είναι zero-based στα Windows (καλό είναι αυτό).

‣ τελικά, όταν το ext2ifs έγραφε filenames στην προ-UTF-8 εποχή του, έγραφε με κωδικοσελίδα CP737 και όχι Windows-1253 (έτσι εξηγείται γιατί είχα πρόβλημα με μερικά filenames παρ'ότι θεωρούσα πως δεν θα έπρεπε να έχω πρόβλημα). Αν τυχόν έχετε αποθηκευμένα ελληνικά filenames με το προηγούμενο ext2ifs και θέλετε να τα μετατρέψετε στο σωστό UTF-8, έφτιαξα το σχετικό σκριπτάκι python και μπορώ να σας το στείλω αν μου το ζητήσετε.

6 σχόλια:

  1. Δε θα το πιστέψεις, αλλά βρήκες άλλον έναν που περίμενε αυτό το update πως και πως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. «Πίστευε και μη ερεύνα.»

    Κατά τα άλλα, το SwapFS δούλεψε μια χαρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Προχθές είμουνα στου Bill , στο μεγαρο μουσικής. Στην είσοδο του μεγάρου ήταν κάτι τύποι σαν εσένα και τον γκούλιον και μοιράζανε φυλλάδια και διανομές Λ*νουξ στους περαστικούς.

    Μια τύπισσα με πλησίασε και μου έχωσε ένα σιντάκι με πιγκουίνο στη μάπα. Της κάνω:

    -Μωρό μου , καθαρίζω δέκα χαρτιά το μήνα από το κλοζντ σορς . Τι σε κάνει να πιστεύεις ότι θα έπερνα οτιδήποτε από εσένα?

    Το σιντάκι με τον πιγκουίνο έπεσε από τα χέρια της , στο πεζοδρόμιο.

    Το πάτησα επιδεικτικά με το τακούνι μου και άκουσα αυτο το ωραίο κρακ , σαν ήχος κατσαρίδας όταν την λιανίζεις με τσόκαρο.

    Μετά μπήκα μέσα στο Μέγαρο και έφαγα χαβιάρι και καπνιστό σολωμό περιμένοντας τον Μπίλ. Ελπίζω να μην είδε κανείς τους λεκέδες του πιγκουίνου στο τακούνι μου.

    Στις μέρες μας you can never be too carefull with these pinguinists...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΛΩΛ και ΛΩΛ, azrael. Νομίζω πως το εν λόγω σχόλιό σου αξίζει αναφοράς στο ευblogητό σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ελπίζω να την έφτυσες κιόλας μετά για να συνέλθει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για όσους δεν έχουν τις γνώσεις ή τη δύναμη να το ψάξουν παραπέρα, η αλήθεια έλαμψε εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Φλυαρείτε.